Η πλειοψηφία των ιστοσελίδων είναι μη προσβάσιμες ή σχεδόν προσβάσιμες για τα άτομα με αναπηρία (Nahon, Benbasat & Grange, 2012).

«Όλα τα άτομα, και κυρίως τα άτομα με αναπηρία και οι ηλικιωμένοι, θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούν ιστότοπους σε ένα εύρος πλαισίων χρήσης, συμπεριλαμβανομένων των βασικών και υποστηρικτικών τεχνολογιών. Για αυτό, οι ιστότοποι πρέπει να σχεδιάζονται και να αναπτύσσονται ώστε να υποστηρίζουν τη χρηστικότητα σε αυτά τα πλαίσια». (Petrie, Savva, & Power, 2015).

Σύμφωνα με το νόμο 4823/2021 του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο άρθρο 99, υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις για την προσβασιμότητα των σχολικών ιστοσελίδων.

Η ιστοσελίδα του σχολείου από σήμερα διαθέτει:

  1. Μενού προσβασιμότητας: Accessibility by UserWay     

Το μενού προσβασιμότητας του Accessibility by UserWay περιλαμβάνει ένα σύνολο από χρήσιμες επιλογές: Αντίθεση, Σύνδεσμοι, Μεγάλο κείμενο, Αύξηση απόστασης κειμένου, Διακοπή κινουμένων σχεδίων, Απόκρυψη εικόνων, Φιλικό προς δυσλεξία, Δρομέας, Εργαλεία, Ύψος γραμμής, Στοίχιση κειμένου, Κορεσμός.

Οι χρήστες που ωφελούνται είναι άτομα:

  • με προβλήματα όρασης,
  • με αχρωματοψία,
  • με δυσκολίες ανάγνωσης,
  • με μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία),
  • με προσωρινά προβλήματα (τραυματισμός στα μάτια) κ.α.
  1. Μετατροπή κειμένου σε ομιλία: GSpeech     

Είναι ένας τρόπος μετατροπής του κειμένου σε ομιλία για το WordPress. Πιο συγκεκριμένα, στην ιστοσελίδα, όταν επιλεχθεί ένα μέρος του κειμένου τότε θα εμφανιστεί ένα ηχείο. Κάνοντας κλικ στο ηχείο, θα αναπαραχθεί το επιλεγμένο κείμενο και ο χρήστης θα το ακούσει αντί να το διαβάσει.

Οι χρήστες που ωφελούνται είναι άτομα:

  • με προβλήματα όρασης,
  • με μαθησιακές δυσκολίες (δυσλεξία, ΔΕΠΥ),
  • με δυσκολίες ανάγνωσης,
  • με αυτισμό,
  • συναισθηματικές αναπηρίες,
  • ηλικιωμένοι αναγνώστες,
  • με σοβαρές διαταραχές ομιλίας,
  • που κάνουν παράλληλα διαφορετικά πράγματα.

 

Πηγή: Αλεξανδροπούλου Μαρία. (2022). Προσαρμογή ιστοσελίδας σε μορφή προσβάσιμη για όλους (Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία). Διαθέσιμο από: Αμητός Ι. Α. Πανεπιστημίου Πελοποννήσου.

Από admin

Click to listen highlighted text!