Οι επισκέψεις της υπεύθυνης του Κέντρου Πρόληψης Μεσσηνίας, κ. Φωτεινής Βλαχοπουλιώτη, στο σχολείο μας είναι πάντα χρήσιμες και εξαιρετικά εποικοδομητικές για τους μαθητές μας. Έτσι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, πραγματοποιήθηκαν τον μήνα Οκτώβριο βιωματικά εργαστήρια στις τάξεις Δ’ – ΣΤ’ . 

Το βιωματικό εργαστήριο που πραγματοποιήθηκε στη Στ΄ τάξη, την Τετάρτη 23 και 30 Οκτωβρίου 2024, κέντρισε το ενδιαφέρον και την προσοχή των μαθητών μας. Ο στόχος αυτή τη φορά ήταν η ευαισθητοποίησή τους και η ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Αφού, αρχικά, προηγήθηκε συζήτηση για το αν συμβαίνουν συγκρούσεις μεταξύ τους και για τις αιτίες και τους τρόπους που αντιδρούν όταν αυτές συμβαίνουν, τα παιδιά κλήθηκαν, στη συνέχεια, να σχολιάσουν μια περίπτωση ενδοσχολικής βίας που προβλήθηκε μέσα από ένα σύντομο βίντεο.

Πολύ εύστοχα οι μαθητές μας μίλησαν για τα συναισθήματα του παιδιού – θύματος που δέχεται εκφοβισμό στο σχολείο του και έκαναν υποθέσεις για τους λόγους που το παιδί – θύτης ασκεί λεκτική και ψυχολογική βία σε έναν συμμαθητή του. Στάθηκαν στον φόβο του παιδιού – θύματος να μιλήσει για την εκφοβιστική συμπεριφορά που δέχεται, στην απουσία ενσυναίσθησης από την πλευρά του παιδιού – θύτη, στην προσπάθεια αυτού του παιδιού να τραβήξει την προσοχή των συμμαθητών του, κ.α.

Ιδιαίτερη κουβέντα έγινε, επίσης, και για τον ρόλο των παιδιών – παρατηρητών. Οι μαθητές εξέφρασαν την άποψή τους γιατί μπορεί κάποια παιδιά να μην αντιδρούν, να διστάζουν να μιλήσουν ή να βοηθήσουν το παιδί – θύμα και γιατί κάποια άλλα να αντιδρούν γελώντας, ενισχύοντας έτσι όλα αυτά τα παιδιά μαζί, όπως επισημάνθηκε από την κ. Βλαχοπουλιώτη, τις εκφοβιστικές συμπεριφορές στο σχολικό τους περιβάλλον.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε με ένα παιχνίδι ενσυναίσθησης όπου οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, μπήκαν στη θέση των παιδιών που πρωταγωνίστησαν στο βίντεο με το περιστατικό σχολικού εκφοβισμού και κατέγραψαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους σε ένα φανταστικό ημερολόγιο που διάβασαν και σχολίασαν ύστερα στην τάξη.

Το βιωματικό αυτό εργαστήριο με την υπεύθυνη του ΚΕ.Π.Ε.Π.Ψ.Υ. Μεσσηνίας ολοκληρώθηκε με συζήτηση πάνω σε προσωπικές εμπειρίες των μαθητών της Στ’ τάξης, αν έχουν δηλ. βρεθεί στη θέση του παιδιού – θύματος, του παιδιού – θύτη ή του παρατηρητή σε ενδοσχολική βία και πώς ένιωσαν και αντέδρασαν σε κάθε περίπτωση.

Από admin

Click to listen highlighted text!